• Jesse Kaan | Personal Trainer bij Activ8

Een KillerBody in twee weken...


Overal op Facebook en Instagram zijn foto's te vinden van mensen met perfecte lichamen en zogenaamde 'killerbody's'. Daarnaast staan tijdschriften en magazines vol met 'magische' afslankproducten of methodes. 10 kilo afslanken in 10 dagen. Vetmassa verliezen met fatburners. Geen brood meer eten, geen koolhydraten eten, stoppen met melk.. etc.etc. etc.

Met al die magische en snelle oplossingen kan het niet anders dan dat iedereen een 'perfect' en atletisch lichaam heeft, toch....?

Niet?

Zijn al die populaire hypes dan toch niet zo magisch als ze genoemd worden...

Dat klopt, resultaat behalen is niet makkelijk. Resultaat in de vorm van een strakker lichaam bijvoorbeeld.. Dat kost veel moeite, vereist hard werken, trainen en hier moet je dingen voor laten staan. Dat vinden we vaak een stuk minder aantrekkelijk klinken.

Maar het is wel de waarheid.

Hoe vaak hoor je mensen zeggen dat ze de meest uitdagende doelstellingen (meestal op fysiek vlak) willen gaan behalen. Sixpacks, strakke billen, noem maar op. Maar zullen ze dit nog steeds zeggen/willen als ze weten hoeveel ze hiervoor moeten doen en blijven doen? En dan heb ik het niet over een uurtje in de week trainen.

Nee, dan moet alles aangepast worden in het leefpatroon van diegene. Verantwoorder eten (dus niet uithongeren), zwaar trainen (ook als je zin hebt om op de bank te blijven liggen), op de fiets naar de sportschool, op de fiets naar de supermarkt, elke dag zoveel mogelijk bewegen (in plaats van zoveel mogelijk beweging uit de weg gaan, door auto's, scooters, thuisbezorgd.nl, appie thuisbezorgd, roltrappen, liften, kantoorwerk etc.), de discipline opbrengen om snacks, snoep en koek te laten staan (ook als je 's avonds die onuitstaanbare lekkere trek hebt, ik ken het..).

En dan heb je natuurlijk ook nog privé situaties die het er allemaal niet makkelijker op maken. Dingen die je stress opleveren en je slaap verstoren, waardoor je overdag lager in energie zit. Want er is bewezen dat als je te kort slaapt, dit je motivatie ernstig in gevaar kan brengen.

Je denkt dat het allemaal goed gaat, maar je ziet de weegschaal stil staan.... Ja, je bent zeker niet de enige die hier beland. Sterker nog, iedereen komt op dit punt. Of je nou afvalt, aankomt, sterker of fitter wil worden. Dit zijn de momenten waar het op discipline, doorzettingsvermogen en motivatie aankomt.

Stop je, dat kan en mag natuurlijk. Maar dan zul je teruggaan naar je oude leefpatroon en een daarbij horend figuur/conditie.

Ga je door, dan ga je de uitdagendste weg in, zul je dingen moeten aanpassen/perfectioneren om weer vooruitgang te boeken.

Maar goed, wat werkt dan wel om resultaat te boeken?

- Gezond eten, goede verhouding tussen eiwitten, vetten koolhydraten.

Als je aan krachttraining doet heb je bijvoorbeeld wat meer eiwitten nodig. Als je veel aan hardlopen doet of andere duursporten beoefend is het nodig om wat hoger in koolhydraten te gaan zitten. Vetten heb je ook nodig voor een goed functionerend lichaam.

- Calorie inname in de gaten houden.

Dit betekent niet dat je voor altijd al je kcal moet gaan tellen. Maar het betekent wel dat je tijdelijk je kcal inname bij moet houden zodat je weet wat een bepaald aantal kcal met je lichaam doet. Blijf je op gewicht, val je af of kom je aan? De energie balans is altijd leidend!

- Zorg voor zo veel mogelijk lichamelijke beweging

In de vorm van trainen in de sportschool. Maar een week heeft 168 uur. Een uur trainen is dus 0,6% van je week. Als je in die andere 98,4% voornamelijk stil zit, kun je je afvragen hoe actief je bent.. Het gaat dus ook om kleine dingen gedurende de dag zoals een wandeling, op de fiets naar de supermarkt, minder vaak de auto/scooter pakken, de trap ipv. de lift/roltrap, een wandeling in je lunch/koffie pauze, voetballen/trampoline springen met de kids, schoonmaken in huis, nog een rondje wandelen en ga zo maar door.

Daarnaast is effectieve krachttraining natuurlijk een goede manier om je verbranding te verhogen, zelfs als je niet traint. Oftewel, ongestraft meer kunnen eten.

Kortom, bedenkt wat je moet doen voor de doelstelling die je wilt bereiken.

En dan..

Vraag je af of je dit er voor over hebt...

En dan

GA ERVOOR EN GENIET VAN ELKE PROGRESSIE DIE JE MAAKT!

62 keer bekeken
ADRES:

Activ8 Personal Training

Oester 26

1723HW Noord-Scharwoude

TELEFOON:

06 - 532 75 063

 

Laat een berichtje achter!

© 2016 by Activ8 Personal Training.   Klik hier voor onze: Privacy Policy

 

  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • YouTube
  • Google+ - White Circle
  • LinkedIn - White Circle
Openingstijden:
ma.    07.30 - 21.00 uur
din.    07.30 - 18.00 uur

wo.    07.30 - 21.00 uur

do.     07.30 - 20.30 uur

vrij.    07:30 - 18.00 uur 

zat.    09:00 - 12:00 uur