• Activ8 Personal Training Langedijk

Spicy Hummus

Verjaardagen zijn altijd een dingetje als het op gezond eten aan komt. Daarom hebben wij vandaag een lekker gezonde hummus dip gemaakt. Serveer de hummus met bijvoorbeeld groenten en stukjes brood. De hummus die wij vandaag hebben gemaakt is wel wat pittig, maar er is uiteraard ook een naturel variant. Lees hieronder snel wat je nodig hebt voor deze lekkere spicy hummus!

Ingrediënten - voor een groot schaaltje

400 g kikkererwten (dit is het hele blikje, als je de kikkererwten laat uitlekken is het ongeveer 265 g)

2 el tahin (sesampasta, Albert Heijn verkoopt tahin)

2 teentjes knoflook

1 el harissa pikant (dit is het ingrediënt wat de hummus pittig maakt. Laat deze dus weg voor een heerlijke naturel hummus. Harissa is ook verkrijgbaar bij de Albert Heijn)

50 ml kokend water

2 el extra vierge olijfolie

paprikapoeder

zout en peper

Bereidingswijze

Doe alle ingrediënten, behalve de zout, peper en paprikapoeder in een kom

Mix het geheel met een keukenmachine of staafmixer goed door elkaar. Is het een mooie gladde puree geworden dan is de hummus klaar

Voeg wat peper, zout en paprikapoeder toe naar smaak

Schep de hummus in een schaaltje en maak het af met nog wat extra olijfolie en paprikapoeder

Eetsmakelijk!

30 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven