• Activ8 Personal Training Langedijk

Waarom je doelen moet stellen...


Stel uitdagende doelen voor jezelf zodat je gemotiveerd blijft om deze doelen te behalen! Zorg dat je doelen haalbaar, realistisch en meetbaar zijn. Zo heb ik zelf een aantal jaar terug de marathon van Amsterdam als doel gesteld. 42,195KM hardlopen! Haalbaar? Met heel wat training leek dit wel haalbaar. Realistisch? Op sommige momenten iets minder...😜 Meetbaar? Zeker weten... Ik wilde een Marathon uitlopen zonder te stoppen tussendoor.Na dit doel bereikt te hebben was ik wel wat kilo's lichter.. Tegen zo'n marathon is niet op te eten. Dus na een tijdje rust was mijn nieuwe doel, het opbouwen van spiermassa. Dat is tot nu toe met 12 kg ⏫ aardig aan het lukken! Wat zijn jou doelen? Zijn ze haalbaar, realistisch en meetbaar?

Wat wil jij bereiken? Afvallen, strakker worden, gespierder worden? Doelen die vaak genoemd worden... Maar wanneer weet je nou of je deze doelen bereikt hebt? Is je doel afvallen bereikt bij 1 kilo of bij 10 kilo?

Voorwaarden voor je doelstelling

Zorg dat je doelen stelt die je gemotiveerd houden om dit doel te bereiken. Deze doelen moeten wel aan een aantal voorwaarden voldoen.

# 1 Zo moet je doel concreet zijn.. Alleen 'ik wil afvallen' is niet genoeg. Hoeveel wil je afvallen? Of wil je bijvoorbeeld je buikomvang laten afnemen, hoeveel cm wil je eraf hebben dan... Zodra je doelen concreet zijn heb je echt iets om naar toe te werken en kun je jezelf belonen als je dit behaald hebt.

# 2 Ten tweede moet je doel uitdagend zijn. Vaak stellen we een doel door te denken 'oh dat haal ik wel'. Probeer een doel te stellen wat je echt wilt, niet wat je denkt dat je wel even kunt bereiken. Dit doel mag best een beetje eng zijn. Zo heb ik mijzelf in 2013 het doel gesteld om de marathon van Amsterdam te gaan lopen. 42 kilometer en 192 meter hardlopen..... Ik dacht ik schrijf me in zodat ik er niet onder uit kan! Eng? Best wel een beetje. Dit was een afstand die zonder training absoluut niet haalbaar is. Was ik gemotiveerd om het te halen? Des te meer!

# 3 Zorg dat je doel stelt met een realistische deadline. Je doel moet uitdagend zijn, maar ook haalbaar. Vooral bij grote doelen is dit belangrijk. Wil je bijvoorbeeld 50kg afvallen dan is dat een doel met een deadline die niet binnen een paar maandjes haalbaar is. Zorg dat je een realistische deadline stelt met tussentijdse doelen. Deze tussentijdse doelen zorgen ervoor dat je tussendoor weet of je op doe schema ligt en deze houden je gemotiveerd. Weet je niet wat een realistisch doel is voor jou doelstelling? Laat je informeren door een expert op dit vakgebied.

# 4 Beloon jezelf als je een doel behaald hebt. Dit kun je doen door jezelf bijvoorbeeld op een dagje wellness te trakteren als je doel bereikt is. Wat je beter niet kan doen is jezelf belonen met 1 van je valkuilen. Bijvoorbeeld: Je bent 10 kilo afgevallen en je beloont jezelf met een saucijzenbroodje omdat je die zo lekker vindt....

ADRES:

Activ8 Personal Training

Oester 26

1723HW Noord-Scharwoude

TELEFOON:

06 - 532 75 063

 

Laat een berichtje achter!

© 2016 by Activ8 Personal Training.   Klik hier voor onze: Privacy Policy

 

  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • YouTube
  • Google+ - White Circle
  • LinkedIn - White Circle
Openingstijden:
ma.    07.30 - 21.00 uur
din.    07.30 - 18.00 uur

wo.    07.30 - 21.00 uur

do.     07.30 - 20.30 uur

vrij.    07:30 - 18.00 uur 

zat.    09:00 - 12:00 uur