• Activ8 Personal Training Langedijk

10 redenen om (weer) te beginnen met sporten


Waarom zou je gaan bewegen? Waarom zou je jezelf in het zweet werken? Waarom zou je moeten sporten? Nou.... daar zijn vele redenen voor! Hieronder volgen 10 redenen waarom je zou moeten sporten!

#1 Je verhoogt je metabolisme

Je wat...? Je metabolisme! Dit is een ander wordt voor stofwisseling. Door te sporten verbeter je de systemen die ervoor zorgen dat je voeding wordt omgezet in energie en bouwstoffen. Ook versterkt je je spieren waardoor je verbrandingsmotor groter wordt en je dus meer calorieën gaat verbranden.

#2 Verbetering van je humeur

Door te bewegen zit je lekkerder in je vel en is je humeur stukken beter! Je stress level verminderd en je slaapt beter.

#3 Je zelfvertrouwen stijgt

Door te trainen gaat je lichaam er beter uitzien en krijg je meer zelfvertrouwen.

#4 Bewegen is gezond!

Naast alle uiterlijke voordelen is sporten natuurlijk ook vooral erg gezond! Het verbeterd de werking van je hart, bloedsomloop en bovendien wordt het verouderingsproces vertraagd.

#5 Verbeter je denkvermogen

Bewegen is niet alleen goed voor je spieren maar ook voor je hersenen. Sporten activeert de bloedsomloop en dus krijgen je hersenen meer zuurstof.

#6 Meer zin in sex

Reden genoeg dus om meer te sporten! Door te sporten krijg je een betere conditie en heb je meer energie voor andere dingen. Hierdoor wordt je ook actiever in bed!

#7 Verbranden van vet

Tijdens een intensieve training gaat de verbranding van vet flink omhoog! Maar dat is nog niet alles.. Ook na een intensieve training is je verbranding nog een stuk hoger. Dit heet naverbranding of 'afterburn'. Vooral na High Intensity Interval Training profiteer je van deze naverbranding.

#8 Minder stress en zorgen

Door intensiever te bewegen, maakt je lichaam endorfine en dopamine aan. Deze stofjes geven je een euforisch en goed gevoel, waardoor je beter tegen stress en zorgen kunt. Het is een soort eigengemaakte, natuurlijke drug.

#9 Je botten worden sterker

Naarmate je ouder wordt, worden je botten brozer. Dat is een feit. Wil je die zogenaamde botontkalking tegengaan? Sport dan regelmatig voor een gezonde botdichtheid. Vooral beweegactiviteiten waarbij je botten je gewicht moeten dragen zijn goed. Denk aan stevig wandelen, hardlopen, steps of fitnessen. Die beweegactiviteiten dragen bij aan een gezonde botmassa.

#10 Sporten verminderd de kans op hart- en vaatziekten

Maak jij je druk over hart- en vaatziekten? Hoop je een te hoge bloeddruk te kunnen voorkomen? Het maakt niet uit wat je huidige gewicht is, actief bezig zijn verhoogt de high-densitylipoproteïne (HDL), oftewel het “goede” cholesterol en vermindert ongezonde triglyceriden (slechte cholesterol). Hierdoor kan het bloed gemakkelijker door het lichaam stromen en dat vermindert het risico op hart-en vaatziekten. Regelmatige lichaamsbeweging helpt een breed scala aan gezondheidsproblemen te voorkomen waaronder de kans op een beroerte, diabetes type 2, depressie, bepaalde vormen van kanker, artritis en nog veel meer.

Wil jij starten met bewegen onder mijn professionele begeleiding? Neem nu contact op!

ADRES:

Activ8 Personal Training

Oester 26

1723HW Noord-Scharwoude

TELEFOON:

06 - 532 75 063

 

Laat een berichtje achter!

© 2016 by Activ8 Personal Training.   Klik hier voor onze: Privacy Policy

 

  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • YouTube
  • Google+ - White Circle
  • LinkedIn - White Circle
Openingstijden:
ma.    07.30 - 21.00 uur
din.    07.30 - 18.00 uur

wo.    07.30 - 21.00 uur

do.     07.30 - 20.30 uur

vrij.    07:30 - 18.00 uur 

zat.    09:00 - 12:00 uur